A hölgy cipőt fűz

Ahogy lehajol a nő. Minden porcikája fehér.
Hogy tud ennyire ünnepélyesen cipőt fűzni?
Hogyan tudja a derekát így meghajlítani?
Mintha előre bukna, pedig biztos lábakon áll.
Benne van a prímabalerina taglejtése.
A hátát látjuk, mintha az izmok megfeszülnének,
pedig laza minden rost, nincs ránc, csak rengeteg fény!

Degas festői ihletése

 

Ahogy lehajol a nő. Minden porcikája fehér.
Hogy tud ennyire ünnepélyesen cipőt fűzni?
Hogyan tudja a derekát így meghajlítani?
Mintha előre bukna, pedig biztos lábakon áll.
Benne van a prímabalerina taglejtése.
A hátát látjuk, mintha az izmok megfeszülnének,
pedig laza minden rost, nincs ránc, csak rengeteg fény!
Valami fantasztikus műgond, ahogy babrál.
S a tarka szoknya a bónusz. Persze így könnyű
komolynak maradni, amíg nem fordulunk szembe.
Megmutathatná a többi részét,
például, ha félig oldalt hajolna, profilból.
Akkor lehetőség nyílna behatóbban tanulmányozni
egyes titkosabb, intimebb tájakat.
Elege van a táncból, a koreográfiához kötődő élet-
mód nehézségeiből. Nem magamutogató típus.
Meg ez a cipőbekötés. És még jön a festő,
aki egyébként nem ellenszenves, és azt kéri: maradjon
ebben a pózban öt percig. Hát ez már sok.